Simson 50...
Pokial neviete ako sa rozdeluju Simsony alebo chcete vediet o jednotlivych typoch niečo viac tak nižšie su určite detaili.
Základný model typovej rady. N neznamenalo nic ineho ako označenie NORMAL.
Tento moodel nemá v sebe vela elektroniky a vdaka tomu sa aj az tak vela nakazí - slabé svetla a smerovky ktore chýbaju. Má aj odlišnost od ostatných v prevodových stupnoch - má len 3 a nema ani zámok na zapalovanie. Tento typ Simsona bol vlastne iba slabý odvar ostanych kupovali si ho hlavne rolnici,zahradkari a vačšina ludi ktora potrebovala sa dopravit iba z krčmi domov a naopak, kupovali si ho hlavne preto lebo mal aj nizku cenu aspon pokial viem, bol jednoducho stvoreny len tak na hranie " :D
Tento typ prestali vyrabat asi v roku 1988, pretože zhruba v tom čase začali byt smerovky povinne a ludia s nimi prestali jazdit po frekventovanych cestách.
No takže tento model je asi najčastejši s akym sa možte stretnut, bol najpredavanejsim v byvalom vychodnom Nemecku. Od toho streho typu sa lišil smerovkami ktore uz boli povinne, potom ešte svetelnou hukačkou a zámkom zapalovanie.
Začiatkom začala byt táto verzia označovaná ako S51 B1, ako predchodca S50 s 25W svetlom. Tato verzia sa vyrábala s 3- aj 4-rychlostnou prevodovkou a podla toho sa líšilo aj označenie - S51 B1-3 alebo S51 B1-4.
Asi v roku 1983 bol model vystriedany modelom s označením S51 B2-4/1. Vylepšenia oproti predchodcovi bolo v elektronickom zapalovaní, 35W svetlometu, teleskopických tlmičoch a nožním spuštači.
Pismeno E znamenalo niečo ako šport alebo aj Extrem. V roku 1982 ho začali vyrabať. Bol predurčeny pre lahky teren napr. po lesnych cestach. Od ostatných modelov sa líšil umiestnenim vyfuku, dali mu aj od vyroby DRAPAKY :D, vyšie umiestnenímy stúpačkami a ocelovým ráfkom
V roku 1983 prišla nova verzia označovaná ako S51 E/4, ktorá zasa ale nemala smerovky a dalším elektrickým vymoženostiam, tento typ bol určeny hlavne na teren. Výroba tohto modelu skončila v roku 1988.
C vlastne znamenalo Comfort:D. Bol určený predovšetkym na vývoz a bol snom pre nadšencov značky Simson. Bol vyrábaný spolu s modelom B.
Tento model mal radu nezvyčajností oproti ostatným modelom:4-takt,spínač brzdových svetiel aj v predu aj v zadu, otáčkomerom, kontrolkou pre rozsvietene svetla, mali super pnueumatiky s profilom K35 a mal aj bočný stojan :D
ELEKTRICKÉ SCHÉMATA ktoré som si požičial od inej stránky