Malý motocykel JAWA 50, Typ 23A Mustang je odvodený od motocyklu JAWA 50, Typ 20 a 21. Technické parametry, obsluhu i údržbu má v podstate rovnakú ako typy 20 a 21. Motor je u všetkých typov rovnaký. Typ 23A má alternátor o výkone 30 W (pre reflektor 25/25 W a zadné svetlo 5 W). Palivová nádrž je umiestnená za volantom a má objem 8 litrov. Schránka na náradie je pod sedadlom. Motocykel má minimálny počet krytov a je opatrený stupatkami. Nastavenie reflektoru: Vertikálne se reflektor nastavuje uvolnením dvoch šrubiek na stranách reflektoru a otočením reflektorov smerem nahor alebo dole podla potreby. Stranovì se reflektor nastavuje pomocou dvoch serizovacích šrúb, ktoré sú na chromovanom rámčeku okolo reflektoru. Motor je dvojdobý vzduchom chladený ležatý jednoválec.
Največšou vizualnou zmenou sa mohol pochváliť typ 23 (tiež 223.200) nazvaný Mustang. Bol zbaven karoserie. Známý podvozok doplnil nosník pod sedadlom. Blatníky boli mìlké, kruhové. Do otvoreného priestoru medzi sedadlom a volantom bola umiestnena velká palivová nádrž na 8 litrov. Vzhľad mala na svedomie talianská firma Italjet, ktorá kupovala do svojich motocyklov motory v považských strojárnách. Tìm sa naopak zapáčila talianská nádrž na palivo a dielo bolo hotovo. Nový vzhlad bol šokom najviac pre vyznavačov klasických pionierov. Ked bol motocykel prvýkrat ukázaný , jeden z funkcionárov vyhrkl: "Probùh, to je nìjaký nedodìlaný." Neskôr sa tento model stal jedným z najoblúbenejších.